من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

Rampage در بدترین تیراندازی هوایی در کانادا ۱۸ کشته برجای گذاشت

نویسنده : راب gillies پلیس ( AP ) روز دوشنبه پس از وحشیگری یک مرد مسلح که با لباس مبدل به یک افسر پلیس کشته و حداقل 18 کشته و خانه‌ای در جوامع روستایی در طول نوا اسکوشیا در تاریخ کانادا باقی مانده بود , بیش از دوازده صحنه جنایت را پخش کرد . مقامات گفتند که این مظنون به نام گابریل Wortman 51 ساله نیز در حمله آخر هفته کشته شده‌است . مقامات انگیزه این قتل‌ها را اعلام نکرده اند . رئیس ارشد پلیس سلطنتی کانادا , کریس چرم , روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که پلیس انتظار دارد که قربانیان بیشتری را زمانی که بتوانند از طریق تمام صحنه‌های جرم شانه کنند , پیدا کند , که برخی از آن‌ها در داخل خانه‌ها به آتش کشیده شده‌اند و به تماس‌های دولت برای ماندن در خانه به دلیل بیماری همه‌گیر جهانی . . چرم گفت که تیم‌های پلیس در 16 محل در سراسر مرکزی و شمالی نوا اسکوشیا پخش شده‌اند . او گفت که برخی از قربانیان Wortman را می‌شناختند و برخی از آن‌ها این کار را نکردند . چرم گفت : ما نسبتا مطمئن هستیم که همه صحنه‌های جرم را شناسایی کرده‌ایم . ما پنج آتش‌سوزی ساختار داشتیم که اغلب آن‌ها محل سکونت آن‌ها بودند و ما معتقدیم که ممکن است قربانیان هنوز درون بقایای آن خانه‌هایی که به خاک سپرده شده‌اند وجود داشته باشد . یک افسر پلیس در میان کشتگان بود . چرم گفت که یکی دیگر از آن‌ها با شلیک گلوله زخمی شد و در خانه در حال بهبودی بود . بیل بلر , وزیر ایمنی عمومی , گفت که 18 تن از افراد بیگناه از دست رفته در طول تاریخ کانادا به یاد خواهند آمد . نخست‌وزیر کانادا , جاستین Trudeau , یادآور شد که این استان کوچک از نوا اسکوشیا چیست . اکثریت قریب به اتفاق نوا Scotians پیوند مستقیمی با یک یا چند نفر از قربانیان خواهند داشت . Trudeau به یک کنفرانس خبری گفت که کل ایالت و کشور در حال حاضر نگران چیزی هستند که غیرقابل‌تصور است . Trudeau افزود که بیماری همه‌گیر شدن ما را از سوگواری برای فرد جلوگیری خواهد کرد , اما یک شب‌زنده‌داری عملا برای جشن گرفتن جان قربانیان برگزار خواهد شد و افزود که این مراسم جمعه‌شب از طریق Facebook برگزار می‌شود .

p.Trudeau از رسانه‌ها خواست تا از ذکر نام مهاجم اجتناب کنند یا تصویر او را نشان دهند.وی گفت: این فرد را به رسوایی تحویل ندهید.این وحشیگری ۱۲ ساعته در اواخر روز شنبه در شهر روستایی of، حدود ۶۰ مایل (۱۰۰ کیلومتری)شمال هالیفاکس آغاز شد، جایی که پلیس به ساکنان هشدار داد درها را قفل کنند و زمانی که این حمله آشکار شد، در زیرزمین خود بمانند. این شهر مانند همه کانادا به توصیه دولت برای ماندن در خانه به دلیل بیماری همه‌گیر شدن و اغلب قربانیان در هنگام آغاز حمله وفادار بوده‌است.مقامات گفتند که چند جسد بعدا در داخل و بیرون یک خانه در خیابان Portapique بیچ، خیابانی که مظنون در آن زندگی می‌کند، پیدا شدند.اجساد همچنین در محل‌های دیگر در فاصله حدود ۳۰ مایل (۵۰ کیلومتر)از محله‌ای که تیراندازی‌ها آغاز شده‌است پیدا شده‌اند و مقامات معتقدند که تیرانداز ممکن است اولین قربانیان او را هدف قرار دهد اما سپس به طور تصادفی شروع به حمله کرد.مقامات گفتند که مرد مسلح یک یونیفورم پلیس به تن کرده بود و باعث شده بود که اتومبیل وی مانند یک کشتی‌های گشتی پلیس سلطنتی کانادا باشد.چرم گفت که توانایی او در حرکت در اطراف این استان، بدون شک به شدت از این واقعیت سود می‌برد که یک خودرو داشت که به هر طریق با خودروی پلیس علامت‌گذاری شده بود. وی افزود که مرد مسلح همچنین یک لباس پلیس یا یک کپی بسیار خوب به تن داشت.او گفت که این مظنون مجبور به ترک ماشینش شد و سپس به خودروهای دیگر دستور داد تا به گردش در اطراف این استان پیش از بازرسان ما ادامه دهند.مقامات معتقدند که او تنها عمل کرده‌است. برندا Lucki کمیسر RCMP گفت که او به خوبی شناخته‌نشده است و هیچ یادداشتی از این مظنون پیدا نشده است. او گفت که پلیس هنوز در حال مطالعه صحنه‌های جرم است تا مشخص کند که کدام سلاح مورد استفاده قرار گرفته‌است.به گفته yearbook دبیرستان او، Wortman مدت‌ها بود که شیفته the بود. پروفایل yearbook می‌گوید که آینده گیب ممکن است شامل یک افسر RCMP نیز باشد.این افسر کشته‌شده، به عنوان پاسبان هیدی استیون سن، مادر دو فرزند و یک مادر ۲۳ ساله معرفی شد.

یک نیرو. به گفته فون کانادا ، یک شرکت مراقبت های بهداشتی طولانی مدت ، که آنها را به عنوان کریستن بیتون ، یک دستیار مراقبت مداوم ، و هدر او براین ، یک پرستار عملی مجاز ، معرفی کرد ، دو کارمند مراقبت های بهداشتی در خانه های سالمندان محلی نیز از جمله کشته شدگان بودند. ای دختر براین ، دارسی دابسون ، در یک پست فیس بوک نوشت که ، یک هیولا مادر من را به قتل رساند. بدون فکر دوم او را به قتل رساند. درد می آید و در امواج می رود. احساس می کنم خارج از بدن خودم هستم. این نمی تواند واقعی باشد. ساعت 9:59 صبح او آخرین پیام متنی خود را به گپ گروه خانواده ما ارسال کرد. تا ساعت 10:15 او از بین رفت. معلم مدرسه لیزا مک کولی ، که در یک مدرسه ابتدایی محلی کار می کرد ، نیز در بین کشته شدگان بود. پل ووزنی ، رئیس اتحادیه معلمان نوا اسکوشیا گفت ، قلب ما به همراه همکاران و دانش آموزانش در Debert Elementary شکسته شده است. پلیس در ابتدا گفت که وورتمن روز یکشنبه در یک پمپ بنزین در آنفیلد ، خارج از حلیفاکس دستگیر شده است ، اما بعداً گفت که وی درگذشت. هنوز مشخص نبود که چگونه ، و آنها جزئیات بیشتری را ارائه نکردند ، اگرچه یکی از مقامات پلیس گفت که در یک نقطه مبادله اسلحه بین مظنون و پلیس وجود دارد. Wortman ، که صاحب یک عمل دندانپزشکی در شهر Dartmouth ، در نزدیکی Halifax بود ، به گفته ساکنان ، پاره وقت در Portapique زندگی می کرد. کلینیک دندانپزشکی آتلانتیک ، عملی که Wortman متعلق به آن بود ، به دلیل بیماری همه گیر coronavirus برای یک ماه گذشته بسته شده بود. همسایه نانسی هادسون گفت که وی حدود 18 سال پیش هنگام خرید ملک در جاده ساحل Portapique ، که یک پیاده روی کوتاه از خانه او است ، با Wortman ملاقات کرد و او و همسرش برای معاشرت با او. طرف دیگری برای گبه وجود دارد. هادسون گفت ، وی برخی از مسائل را به خصوص با دوست دخترش داشت و افزود که وسواس و حسادت دارد. پرچم قرمز بود. استفان مک نیل ، نخست وزیر نوا اسکوشیا ، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که حتی در میان چنین درد و رنجهایی اکنون زمان جمع شدن برای عزاداری نبود. ما نمی توانیم فراموش کنیم که در میان این فاجعه هستیم

McNeil گفت که هنوز در حال مبارزه با یک ویروس مرگبار است. حالا بیش از هر زمان دیگری به هم‌کاری شما نیاز داریم. قدرت درونی را می‌گیرد. بهترین چیزی که ما می‌توانیم به قربانیان این تراژدی احترام بگذاریم این است که به شیوه‌ای عمل کنیم که از جان Nova از ما محافظت می‌کند.تیراندازی‌های گروهی در کانادا نسبتا نادر است. پس از آن که مارک Lepine در سال ۱۹۸۹، ۱۴ زن و خود را در دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال در سال ۱۹۸۹ کشت، کشور قوانین کنترل اسلحه‌اش را بررسی کرد. قبل از حمله آخر هفته آخر هفته، این بدترین فیلمبرداری دسته‌جمعی این کشور بود.Trudeau روز دوشنبه گفت که دولت او قانون کنترل سلاح را که سلاح‌های تهاجمی به سبک نظامی را ممنوع می‌کند، معرفی خواهد کرد، اقدامی که پیش از این که همه‌گیر شدن coronavirus در جلسه جاری مجلس مختل شود، طرح‌ریزی شده‌بود._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _این داستان به روز شده‌است تا تصحیح شود که این بدترین تیراندازی دسته‌جمعی در کانادا است، نه کشتن.

منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.